Nieuwe artikelen

Creatief adverteren doe je zo!

Creatief adverteren doe je zo!

Als bedrijf kom je het liefst op elk gegeven moment onder de aandacht van je doelgroep. Helaas is dit niet altijd mogelijk: de concurrentie is altijd aanwezig, dus moet de kijker maar net geïnteresseerd zijn in wat jij te zeggen hebt. Door je boodschap op creatieve wijze te verpakken, zorg je ervoor dat dit sneller het geval is. Maar, hoe doe je dat? De volgende drie kanalen zorgen ervoor dat jij op unieke en creatieve wijze de aandacht van je doelgroep weet te pakken. Laat je inspireren!

 

1. TikTok

Is jouw targeting vooral gericht op jongeren, dan is TikTok een uitstekend platform om onder de aandacht te komen. Waar TikTok eerst niet heel serieus werd genomen, is dit videoplatform in korte tijd uitgegroeid tot één van de belangrijkste social media kanalen voor veel jongeren en dus ook voor bedrijven. De kunst van TikTok: probeer niet te veel te doen. Een TikTok gemaakt met een mobiele telefoon kan gemakkelijk beter scoren dan een TikTok met een hoog budget. Dit creëert een uitdaging, wat natuurlijk creativiteit vergt, maar dat is voor jou geen enkel probleem! Op TikTok vertel jij je boodschap d.m.v. video, waardoor jij je bedrijf op unieke wijze presenteert.

 

2. Spotify

Met je Spotify Premium-abonnement zul jij misschien niet zo goed begrijpen waarom Spotify één van de opties in deze blog is, maar je vergeet een belangrijk detail: lang niet iedereen heeft Premium. Veel gebruikers van Spotify horen om de 5 liedjes een advertentie van 15-30 seconden: 15-30 seconden die jij kunt benutten om je bedrijf te introduceren. Met geluid is er enorm veel mogelijk, vooral als jij hier een creatieve twist aan weet te geven. In een Spotify-advertentie moet je boodschap duidelijk naar voren komen, maar moet je er ook voor zorgen dat het fijn is om naar te luisteren, zodat er geen irritatie richting je naam wordt opgebouwd.

 

3. Pinterest

We hebben nu audio en video gehad; er blijft nog maar één manier van adverteren over, namelijk met foto. Wanneer jij op Pinterest adverteren wil, zorg je ervoor dat je met gave en aantrekkelijke foto’s in de zoekresultaten van een bepaald zoekwoord komt te staan. Dit kan werkelijk van alles zijn, maar de filosofie is altijd hetzelfde: jouw advertentie moet inspirerend zijn. Mensen komen op Pinterest om geïnspireerd te raken over verschillende onderwerpen: wanneer ze iets vinden kunnen ze dit opslaan of delen. Pinterest gebruikers krijgen te zien dat jouw post een advertentie is, maar pas zodra er op jouw post geklikt is. Dit is dus heel effectief en zeker het proberen waard als jouw producten op mooie wijze te fotograferen zijn.

 

Hulp nodig?

Wil jij creatief adverteren maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Neem eens contact op met Traffic Today! Dit team weet als geen ander hoe ze creatieve advertenties realiseren die ook nog eens succesvol zijn. Ervaar het zelf! 

https://www.traffictoday.nl/

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Renault1916v.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Zo verbeter je je online zichtbaarheid met zoekmachine optimalisatie in Schiedam

Wat houdt zoekmachine optimalisatie in? Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd, is het proces waarbij je de zichtbaarheid van je website in zoekmachines zoals Google verbetert. Het doel is om hoger te scoren in de zoekresultaten, zodat potentiële klanten je makkelijker kunnen vinden. Dit doe je door verschillende technieken toe te passen, zoals het optimaliseren van content, het verbeteren van de technische aspecten van je site en het verkrijgen van kwalitatieve backlinks. Zoekmachine optimalisatie Schiedam richt zich specifiek op het vergroten van de online aanwezigheid van bedrijven in de regio Schiedam. Dit betekent dat je niet alleen werkt aan algemene vindbaarheid, maar ook strategisch inspeelt op lokale zoekopdrachten. Door zoekwoorden te gebruiken die relevant zijn voor de regio, zoals “restaurant Schiedam”, zorg je ervoor dat je bedrijf beter gevonden wordt door mensen in de buurt. Hierdoor trek je niet alleen meer online bezoekers, maar ook meer klanten naar je fysieke locatie. Het

Gepubliceerd door Renault1916v.nl