Wereldreis op de motor vanaf Nederland

Ik stop met mijn baan en ga op een van de laatste echte avonturen op wereld: rijden over de hele wereld op de motor, dus een wereldreis op de motor. Vanaf deze maand zal ik …

Stoppen met onze baan

Ik stop met mijn baan en ga op een van de laatste echte avonturen op aarde: rijden over de hele wereld op de motor. 

Begin deze maand zal ik ongeveer een jaar op de weg doorbrengen, beginnend en eindigend in New York. Als ik niet kan rijden, zal ik de motoren per boot verschepen en dan naar de volgende halte vliegen om hem op te halen.

De route is bochtig. Van begin tot eind van Europa naar Australie rijden. Ik ben geboren in Nederland, dus ik stop in Amsterdam om wat papierwerk te doen en ga dan oostwaarts door Oost-Europa, Turkije, Iran, Pakistan en India. Ik zal de motors naar Thailand verschepen, naar Laos, Cambodja, Maleisië en Indonesië rijden en de motor op een laatste zeiljacht naar Australië.

 

Beontheroad.nl

Mijn blog over de reis – genaamd BeOnTheRoad: het jaar waarin je gevaarlijk leeft’ – is te vinden op beontheroad.nl. Ik plaats updates van de weg en ik hoop dat het een goed hulpmiddel is voor mensen die een vergelijkbare reis willen maken.

Als je jong bent en een student, heb je geen geld om te reizen, maar als je werkt en het kunt betalen, heb je geen tijd. Ik dacht altijd dat ik een plek in New York zou kopen, maar als je erover nadenkt, is er dan een betere investering dan reizen over de hele wereld?

De route: mijn pad zal veranderen afhankelijk van plaatsen die ik ontdek, tips, klimaat, waar ik een boot kan pakken, rijomstandigheden en visa. Uit de problemen blijven, bepaalt ook mijn route en hoe lang ik op één plek blijf.

Landen van de wereld

Rijden over de hele wereld kan nu moeilijker zijn dan in de jaren zestig, hoewel motoren betrouwbaarder zijn en wegen beter zijn. Oorlogen en burgerlijke onrust zijn in Latijns-Amerika versoepeld, maar het Midden-Oosten oversteken is nu een uitdaging. Hier zijn enkele problemen waar ik mee geconfronteerd zal worden:

• Iran: eenmaal binnen het land, geen probleem. Geweldige plek, aardige mensen, weinig incidenten gemeld door reizigers. Maar ik maak me zorgen over argumenten tussen landen die kunnen leiden tot het sluiten van grenzen. Oplossing: haal mijn visum op orde en hoop dat mijn regering niet al te enthousiast wordt over politieke gebeurtenissen voordat ik er aankom.

• Pakistan: zelfmoordaanslagen. Opstandelingen van de Taliban. Stel je voor hoe leuk het zal zijn om dit land over te steken met kentekenplaten van New York. Oplossing: Ga zo snel mogelijk, misschien met de militaire escorte die sommige buitenlanders gebruiken als ze over land rijden. Ik heb gehoord dat de soldaten rijden als New Yorkse taxichauffeurs.

• Azië: China maakt reizen over land duur door u te verplichten een door de overheid goedgekeurde “gids” in te huren om mee te nemen. De grenzen van Myanmar zijn gesloten voor reizen over land. Oplossing: verscheep de motor vanuit India of Bangladesh naar Thailand of Singapore. 

Slapen en accomodatie

Accommodaties: om een ​​jaar op de weg te vertoeven, is er weinig keus, maar voor een deel van de tijd kamperen. Ik wou dat ik kon zeggen dat ik geen probleem heb met schorpioenen in mijn schoenen en dat wanneer ik een slang vang, ik het graag als ontbijt ontvang, maar dat kan ik niet. Na enig onderzoek ontdekte ik dat de meeste reizigers in het binnenland in Afrika een daktent gebruiken. De goedkoopste zijn duur voor $ 850, maar ze laten je overal slapen, uit de modder en ze duiken op in minuten.

De motors: er zijn niet veel keuzes als het gaat om een ​​motor voor dergelijke reizen. Naar mijn mening kunnen er maar twee voertuigen komen, Toyota Land Cruisers en de door Landbrakers gemaakte Land Rover Defenders. Beide zijn zwaar en je kunt reserveonderdelen vinden op alle continenten. Anderen, inclusief Amerikaanse merken, zijn van goede kwaliteit, maar u kunt onderdelen overal niet vinden. Land Cruisers worden gebruikt door de Verenigde Naties en andere niet-gouvernementele organisaties over de hele wereld. Dankzij de economische crisis en de overvloed aan gebruikte motoren.

Meer info over beontheroad.nl

Ik kan niet meer tellen hoeveel uren we hebben gereden. Dit was het einde van de reis, de motors van beontheroad werken nog goed. Veel succes en bedankt voor het lezen van ons verhaal van de wereldreis op de motor. Meer info? Check beontheroad.nl/wereldreis-op-de-motor/

http://beontheroad.nl

Auteur