Je kan op twee manieren hoger in google komen met je website. Dat is doormiddel van betaalde advertenties en door je website te optimaliseren op zoekwoorden die bij jou van belang zijn. In dit artikel gaan we je meer vertellen over de tweede variant ook wel SEO genoemd (Search Engine Optimalisation). Search Enige OptimalisationIeder zoekmachine optimalisatie bureau zal hetzelfde vertellen en dat is dat als je hoger in google wilt komen; dat je jouw website moet optimaliseren op 3 vlakken: – Techniek – Content – Autoriteit Het klopt wat er wordt gezegd, alleen zullen we er in dit artikel wat dieper op in gaan! De techniek van je websiteDe techniek van je website verbeteren is vaak best lastig en hiervoor heb je wel echt vaak je websitebouwer nodig om dit te verbeteren. Wat we wel zelf kunnen doen is een scan maken van de website om zo te achterhalen wat er op dit moment mis is met de website. Je kan hiervoor de tool Ubersuggest gebruiken. Het ligt er een beetje aan hoeveel verstand je ervan hebt, wat je zelf kan oplossen, maar zo weet je in ieder geval wat er mis is. ContentContent is wel iets waar je zelf veel mee kan doen en waar je echt snel effect van kan hebben. Het ligt er wel aan hoeveel concurrentie er is wat het uiteindelijke effect zal zijn. We beginnen altijd eerst met het zoeken van keywords waar ook echt naar wordt gezocht. Hiervoor kan je ook ubersuggest gebruiken. Kies in eerste instantie 5 keywords waar je van hebt gezien dat ernaar wordt gezocht en ga hiervoor teksten schrijven. Kijk vooral naar de eerste resultaten in Google hoe zij de teksten hebben geschreven! Kijk bijvoorbeeld hoe vaak ze een woord in de tekst gebruiken en zorg dat het bij jouw tekst ongeveer hetzelfde is! Zorg wel dat je informatie verschaft waar een bezoeker echt wat aan heeft. Hoe kwalitatiever de content hoe beter het wordt gelezen en geïndexeerd door de zoekmachines! Zorg bij het schrijven dat je genoeg koppen gebruikt en dat er h1, h2, h3 of h4 codes worden weergegeven zie afbeelding hieronder. Maak vervolgens pagina’s aan waar je deze tekst kan plaatsen op je website met een geschikte URL. Zodra teksten zijn geplaats is het belangrijk om de posities in de gaten te houden en te optimaliseren waar nodig. AutoriteitAls je de pagina’s hebt gemaakt en de teksten zijn geplaatst, dan duurt het altijd even voordat Google ze heeft geïndexeerd en voordat ze worden weergegeven. Je kan ze aan Google wilt opgeven als nieuwe pagina, dan worden de pagina’s eerder gelezen! Je kan dit doen via Google Search console. Nu kan je beginnen met waarde te creëren voor die pagina en je domein. Je moet nu links naar die pagina’s en je website gaan verzamelen van andere website. Je kan dit doen door je aan te melden op startpagina’s, maar wil je echt zorgen dat je met je website hoger in google komt? Dan is een blog schrijven veel kwalitatiever. Laten we deze blog als voorbeeld gebruiken. De blog verwijst naar een aantal pagina’s van onze site en dat versterkt onze waarde veel meer, dan een startpagina. Het wordt gast bloggen genoemd en het lastige is om websites te vinden waar je jouw blogs op kan plaatsen, maar als je ze eenmaal hebt gevonden gaat dit veel doen voor je autoriteit. Zorg er wel voor dat je het niet te vaak doet en dat niet ieder artikel op elkaar lijkt. Hoe meer het lijkt op het natuurlijk verzamelen van links; hoe groter het effect en hoe kleiner de kans dat het wordt gezien als spam en dat je hiervoor wordt gestraft. Je online vindbaarheid uitbesteden?Klinkt dit hierboven al te ingewikkeld en na het opzoeken van meer informatie kom je er nog steeds niet aan uit? Dan kan je beter een online marketing bedrijf inschakelen die dit voor je gaat doen. Wat ook nog een optie is om cursussen te volgen over SEO of consultant uren afnemen bij een consultatiebureau voor online marketing. |
https://allinone-media.nl/ |