Nieuwe artikelen

DISC stijlen en slaaptekort

Wat is DISC? DISC profiel nader verklaart

Met een DISC profiel brengen we iemand voorkeuren, talenten en kwaliteiten in kaart. We noemen dit ook wel de persoonlijk stijl van iemand. We onderscheiden binnen een DISC profiel introvert en extravert en mensgericht en taakgericht. Waar een persoon zich bevind op de 2 assen, bepaald of iemand Dominant, Interactief, Stabiel of Consciëntieus is.

Hoe gaan de verschillende stijlen om met slaaptekort?

Volgens verschillende onderzoeken hebben veel mensen last van slaaptekort. Hoe verhoudt zich dit tot de verschillende DISC stijlen?

D-stijl Voor de D-stijl in ons ligt het voor de hand dat het te maken heeft met te druk zijn. Veel dingen ‘moeten’ doen. Nog even doorwerken of extra vroeg beginnen. Plus ’s avonds ook nog een heel actief programma. Daardoor kan het misgaan met de regelmaat.

I-stijl – disc

Deze stijl kan het overzicht verliezen. Nog veel (uitgestelde) dingen te doen en te plannen. Zeker tijdens de ‘half wakker/slapen’ periode kan je hierover liggen te malen. Oh, je sociale media nog even checken vlak voor het slapengaan is ook niet aan te raden.

S-stijl -disc

De S in ons kan liggen tobben en woelen over de vraag hoe moet ik al mijn taken op tijd afronden? Helemaal wanneer daar onverwachte zaken bij- of tussengekomen zijn. En weersta de ‘cliffhanger’ van de serie. Niet; nou nog eentje dan…

C-stijl – disc

Wat een C-stijl wakker kan houden is te veel aan je hoofd hebben. Overdag geen tijd gehad of genomen ‘om je hoofd leeg te maken’. Het piekerschriftje op je nachtkastje helpt niet mee aan een goede nachtrust. Ook niet het stressen omdat je 7/8 uur slaap ‘moet’ halen.

DISC training: interessant voor meer inzicht

Wat kan een DISC training opleveren? Een DISC training kan vele inzichten opleveren. Zoals: Wat is je natuurlijke manier van doen? Wat is je stijl van communiceren? Wat zijn je onbewuste drijfveren? Inzicht in ons gedrag, in hoe we iets doen en waarom we iets doen helpt ons om onze talenten en kwaliteiten beter te benutten. Het maakt ons bewust van het effect van ons gedrag en hoe we effectiever kunnen zijn. Met deze kennis werk je prettiger en bereik je betere resultaten! Met een DISC training voor je team investeer je dus in:

  • Prettiger samenwerken
  • Meer onderling begrip
  • Betere performance
  • Hechter team

Overigens is het altijd interessant om te kijken hoe je elkaar daadwerkelijk na zo’n training kunt helpen. Wat is helpen? Daarvoor moet je elkaar kunnen en durven aanspreken. We noemen dit ook wel feedback geven en ontvangen

Training feedback geven en ontvangen om elkaar echt te helpen

Wanneer wordt je beter? Als je jezelf ontwikkeld natuurlijk! Vaak helpt het als je van een ander hoort hoe bepaalde zaken gedaan zijn. We accepteren het echter vaak niet als anderen ons aanspreken. Met een training feedback geven en ontvangen doorbreek je dit patroon, want je leert hoe je kunt afstemmen op de verschillende DISC stijlen. Daarnaast is een training feedback geven en ontvangen ook goed om elkaar te leren aanspreken zonder dat de ander dit als bedreigend ervaart.

https://style-by-yvs.nl/lifestyle-by-yvs/zakelijk/

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Renault1916v.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Regionale zichtbaarheid vergroten met online marketing Deventer en sterke zoekmachine optimalisatie

Voor bedrijven in Deventer en omgeving is online zichtbaarheid cruciaal om lokaal te groeien. In een tijd waarin consumenten massaal online zoeken naar producten en diensten, kun je als ondernemer simpelweg niet achterblijven. Gelukkig biedt gerichte online marketing Deventer uitkomst. Door strategisch te investeren in digitale marketing vergroot je je bereik in de regio en trek je meer klanten aan. Een van de krachtigste pijlers hierin is zoekmachine optimalisatie (SEO). Waarom regionale online marketing belangrijk is Consumenten zijn steeds vaker op zoek naar lokale oplossingen. Of het nu gaat om een kapper, makelaar, fysiotherapeut of hovenier – men zoekt vaak op locatiegerichte zoektermen zoals “schilder Deventer” of “auto reparatie nabij Colmschate”. Door je online marketing af te stemmen op deze lokale zoekintentie, zorg je ervoor dat jouw bedrijf zichtbaar wordt precies op het moment dat iemand jouw dienst of product nodig heeft. Dit resulteert in gerichter verkeer, een hogere conversiekans

Gepubliceerd door Renault1916v.nl